eat for health & happiness

FruzsiFitt

FruzsiFitt

Cukkini lasagne

2024. szeptember 02. - fuf87

image0_30_1.jpeg

Íme egy lasagne variáció, csak éppen tészta nélkül, ami után megnyalhatod mind a tíz ujjadat :) Nem kell hozzá túl sok minden, mégis igazi ízélményt fog adni, kevés szénhidráttal. 

Hozzávalók:

- 1.5kg cukkini

- 2 fej vöröshagyma

- 4 gerezd fokhagyma

- 1 kg darált marha (pulykával is lehet)

- 700g fűszeres paradicsomszósz

- 250g mascarpone

- 1 bolognai alappor

- só, bors, oregánó

- friss bazsalikom

- kevés olívaolaj

Megmostam a cukkiniket, és levágtam a végeiket. Majd hosszában vékony lapokra vágtam fel őket (kb fél cm vastagon, úgy mintha lasagna lapokat csinálnék). Megsóztam a lapokat, majd egy tepsiben kevés olívaolajra fektettem őket, és a 200 fokra előmelegített sütőben mindkét oldalukat 5-5 percig elősütöttem, majd félretettem őket hűlni.

Közben a hagymát felaprítottam, megdinszteltem kevés olajon, majd jött rá az összetört fokhagyma, mikor felszálltak az illatok hozzáadtam a darált húst, elkezdem megpirítani, amikor kifehéredett, ment rá só, bors, oregánó bőven. Majd hozzáadtam a bolognai alapport és a paradicsomszószt, és addig rotyogtattam így, míg a hús el nem készült. 

Majd elkezdtem a rétegezést: alulra ment egy adag cukkini lap, majd rá egy réteg húsos ragu, erre kis friss bazsalikom, ezt megkentem  mascarponével, és így tovább, míg el nem fogytak a hozzávalók, a felső rétegem cukkini lett, Nektek is az legyen. (ha marad még mascarpone, azt még kenhettek rá - nekem nem maradt, mivel már elhasználtam a rétegezés közben, így egy kis paradicsomszószot tettem a tetejére is) 

180 fokos sütőben 20 percet sütöttem, jó étvágyat :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nasmcncfruzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr8618483289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása