eat for health & happiness

FruzsiFitt

FruzsiFitt

Krumplifőzelék pulykafasírttal

2024. július 16. - fuf87

image0_27_1.jpeg

Egy igazi klasszikus, amit nem lehet megunni, na nekem ilyen egy igazi, jóféle krumplifőzelék. Nem tudok betelni vele, a maga egyszerűségével szerintem bármikor szuper választás, kevesen fogják azt mondani, hogy nem kérnek belőle, ezekkel az adagokkal eléggé kiadós lett, napokig ettük :)

- 3 nagyobb fej vöröshagyma

- 1.8 kg burgonya

- 1500 ml víz

- 1 doboz LM tejföl

- 30g étkezési keményítő

- só, fekete bors

- 1 leveskocka (opcionális)

- sok-sok majoránna

- kevés olívaolaj

Szóval a krumplikat meghámozom és közepes méretű kockákra vágom, a hagymát is felaprítom, kevés olajon megdinsztelem, majd jöhet hozzá a krumpli és a víz. (a mennyiség annyi legyen, hogy éppen ellepje a krumplikat.) Sózom, borsozom, majorannázom, ha nem érzem elég intenzívnek az ízét, bele lehet dobni egy leveskockát is, majd hagyom fedő alatt, közepes erősségen főni, mikor megpuhult a krumpli, jöhet bele a keményítő, amit kevés hideg vízzel adok hozzá fokozatosan, ill. a végén a tejföl, még egyszer így felrottyantom és kész is.

Feltétek tekintetében ahány ház, annyi szokás, nekem most pulykafasírthoz volt kedvem, amit airfryerben készítettem el mellé.

- 1 kg darált pulykahús

- 1 vöröshagyma

- 5 gerezd fokhagyma

- 1 csokor petrezselyem

- 2 tojás

- só, bors, pirospaprika, kömény

- 3 ek zsemlemorzsa + zsemlemorzsa a forgatáshoz

- olajspray a sütéshez

A hozzávalókat összedolgoztam, majd kis golyókat formáztam belőle, ezeket GM zsemlemorzsában megforgattam, airfryerben oldalanként 8-8 percet sütöttem őket 180 fokon. Az eredmény fenomenális lett, igazi házias, magyar ízek :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nasmcncfruzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr10018447491

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása