eat for health & happiness

FruzsiFitt

FruzsiFitt

Turkey Corn Chowder

2024. január 30. - fuf87

image0_17.jpeg

Amerikában Hálaadás után csinálják a maradékokból, én meg télen a hideg napokon, amikor egy tartalmas egytálételre ácsingózunk.

Hozzávalók:

- 800g pulykamellfilé

- 600g burgonya

- 300g zellerszár

- 8 gerezd fokhagyma

- 2 közepes fej vöröshagyma

- 2 leveskocka

- 100g bacon

- 1.6l víz

- 500g nyers sárgarépa

- 600g főtt kukroica

- egy csokor metélőhagyma

- 160g laktózmentes tejföl/vegán tejföl

- kevés olívaolaj

- só

- bors

- tárkony

A pulykamelleket enyhén sós vízben megfőztem, majd villával darabokra szaggattam, félretettem. 

A bacont apróra kockáztam és megpirítottam az olajon, majd félretettem, ugyanebben a zsíradékban megpirítottam a kockára vágott hagymát, az apróra vágott répát és a zellerszárakat is, majd hozzáadtam a zúzott fokhagymát is. Felöntöttem a vízzel, majd beledobtam a két leveskockát, megvártam, míg elkezd felforrni. Hozzáadtam a sót, frissen őrölt borsot, és a tárkonyt is. Majd jött bele a kukorica és a kockára vágott burgonya. Mikor a krumpli elkezdett puhulni, hozzáadtam a pulykahusit és így főztem lassú tűzön még 15 percet, majd kiszedtem egy marék zölséget leturmixoltam, és visszatettem a levesbe, hogy önmagával sürítsem be. (liszt helyett) Majd beledobtam a pirított bacon felét és a tejfölt is, még 5 percig rotyogtattam, végül beleszórtam az apróra vágott metélőhagymát, kicsit hagytam hűlni, frissen főve is isteni, hát még másnap. Másnapra sanszos, hogy besűrűsödik, annál jobb lesz. de aki szeretné higíthatja kis vízzel melegítésnél, én imádom, ha megáll benne a kanálka. Enjoy :)

A bejegyzés trackback címe:

https://nasmcncfruzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr4218315119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása