eat for health & happiness

FruzsiFitt

FruzsiFitt

Pulykafasirtrúd édesburgonyás-sütőtökpürével

2023. november 02. - fuf87

image0_8.jpeg

Szóval a fasirtgolyókon túl is van élet, például lehet roládot vagy rudat is készíteni, máris teljesen más textúrát kapunk, és ne felejtsük el, ezt nem kell zsemlemorzsába sem forgatni!

Hozzávalók a husihoz:

- 2 közepes vöröshagyma (megdinsztelve, kockára vágva)

- 4 gerezd fokhagyma (összezúzva)

- 1 kg darált pulykahús

- 50 g zsemlemorzsa

- 2 tojás + egy sárgája (ergó 3)

- fűszerek: só, bors, füstölt paprika, kömény és egy kis Erős Pista, ha van otthon.

A hagymákat felkockáztam, kevés olívaolajon megdinszteltem és egy tálba öntöttem, majd hozzáadtam a fokhagymát, a húst, a zsemlemorzsát, 2 tojást és a harmadikat szétválasztottam, a fehérjét is hozzáadtam, a sárgáját félretettem, majd alaposan megfűszereztem a masszát és két roládot formáltam belőle, melyeket egy sütőpapírral kibélelet tepsire helyeztem, majd a kimaradt tojássárgájával megkentem őket alaposan. Előmelegített 180-200 fokos sütőben 40-45 perc alatt készre sütöttem, mikor aranybarna a kérge, akkor tökéletes.

Hozzávalók a körethez:

- 700g burgonya

- 375g sült sütőtök

- fűszerek: só, bors, chili

A krumplit meghámozom, felkockázom és enyhén sós vízben megfőzöm. A tököt meghámozom, felkockázom és airfryerben megsütöm. (180 fok, 25-30p) A végén összeborítom őket egy tálban, botmixerrel pürésítem, jöhetnek a fűszerek és kész is.

Extra köretként csalamádét pakolhatunk a tányérra :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nasmcncfruzsi.blog.hu/api/trackback/id/tr5418249315

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása